مانیتور و پیجر اتاق کودک چیست؟+ بهترین پیشنهاد

مانیتور و پیجر اتاق کودک چیست؟+ بهترین پیشنهاد

مانیتور  و پیجر کودک ابزاری ضروری برای اکثر والدین محسوب می شود. این وسیله  به شما کمک می کند از راه دور صدای گریه کودک خود را بشنوید و مراقب او باشید. آرامش و ایمنی بیشتر از دلایلی ست که والدین برای خرید مانیتور و پیجر کودک اقدام می کنند داشتن آن‌ها می‌تواند اطمینان‌بخش باشد، زیرا به شما این امکان را می‌دهد که بر کارهایی که کودک انجام می‌دهد، زمانی که با هم در یک اتاق نیستید نظارت کنید. 
ما در بازرگانی نوروزی با کارشناسان - و همچنین والدین باتجربه - تماس گرفتیم تا به ما کمک کنند تا بفهمیم چه چیزی را در یک مانیتور کودک باید جستجو کنیم، داشتن آن ها چه مزایا و معایبی دارد و ایمن ترین و مؤثرترین راه برای استفاده از مانیتور کودک چیست. 

به گفته بسیاری از والدین، اینها برخی از مهم ترین دلایل داشتن یک مانیتور کودک تصویری یا مانیتور کودک صوتی/حرکتی هستند:

  1.  آرامش خاطر و امنیت. داشتن آن‌ها می‌تواند آرامش‌بخش باشد، زیرا به شما اجازه می‌دهد وقتی با هم در یک اتاق نیستید، بر کارهای کودک نظارت کنید. آرامش خاطر را فراهم می کند، به خصوص برای والدینی که ممکن است کاملاً مضطرب شوند. نیازی به هدر دادن زمان با بررسی مداوم نوزاد خواب نیست، زیرا مانیتور به شما می گوید چه اتفاقی می افتد.
  2. خواب آسوده. ضروری است که والدین خواب و استراحت کافی داشته باشند. اگر والدین خواب کافی نداشته باشند، مراقبت از یک کودک فعال را بسیار خسته‌تر و سخت‌تر می‌کند. کم خوابی باعث تحریک پذیری و افسردگی نیز می شود. داشتن یک مانیتور به شما این امکان را می دهد که به اتاق دیگری بروید و استراحت با کیفیتی داشته باشید.
  3.  فضا و زمان. بهترین زمانی که والدین باید برای انجام کارهای دیگر انجام دهند، زمانی است که کودک خواب است و داشتن مانیتور به آنها اجازه می دهد تا زمانی که کودک بیدار می شود به کار خود ادامه دهند. حتی در زمان استراحت والدین هم کمک کننده است زیرا ممکن است والدین فقط بخواهند پا روی پا بگذارند و استراحت کنند. داشتن زمان مشخص برای استراحت برای حفظ سلامت روانی هر والدینی مهم است.
مانیتور و پیجر اتاق کودک چیست؟+ بهترین پیشنهاد

زمان انتخاب مانیتور و پیجر باید به چه چیزی دقت کرد؟ 

انواع مختلفی از مانیتور کودک در بازار وجود دارد. در ادامنه برخی از ویژگی‌های کلیدی که شما باید هنگام انتخاب مانیتور کودک در نظر بگیرید را با هم بررسی می کنیم.

پیجر های ویدئویی یا صوتی؟
اکثر والدین از مانیتورهای ویدئویی که به شما اجازه می دهند کودک خود را روی صفحه ویدئو بشنوید و ببینید، علاقه دارند.
خانم مریم ولی زاده ، مادر یک کودک 1 ساله و 2 ساله، می گوید که پیدا کردن یک مانیتور کودک تصویری با کیفیت خوب که به راحتی در شب قابل مشاهده باشد، ویژگی مهمی برای او بود. دوربین دید در شب مانیتور کودک یک امتیاز مثبت برای بسیاری از والدین است.
قابلیت های برد مناسب
والدین باید به دنبال مانیتوری باشند که دارای قابلیت برد مناسب برای فضای خاص شما باشد. ممکن است بسته به اندازه و پیکربندی خانه‌تان به برد بیشتری نیاز داشته باشید. اگر در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کنید، ممکن است این مشکل کمتر باشد، اما اگر در خانه‌ای بزرگ زندگی می‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که حتی اگر دو طبقه بالاتر از خانه کودک خود باشید، همچنان می‌توانید سیگنال را دریافت کنید.

نحوه اتصال
انتخاب مانیتوری که از چندین کانال استفاده می کند به شما کمک می کند از تداخل وسایل الکترونیکی خانه جلوگیری کنید. به طور کلی مانتور و پیجر کودک هم امکان اتصال به پریز را دارد ، یا با باطری کار می کنند و یا شارژ می شوند. عموما والدین مانیتور هایی که به پریز وصل می شوند را ترجیح می دهند چون قابل اعتماد تر هستند ولی اگر برق خانه ی شما برود، به باطری نیاز دارید. 

سازگاری با گوشی های هوشمند
این روزها، بسیاری از مانیتورهای کودک تصویری به شما امکان می دهند به Wi-Fi خود متصل شوید تا بتوانید کودک خود را از موبایل مشاهده کنید. قبل از خرید یک مانیتور کودک که می تواند به اپ موبایلی متصل شود،حتما تحقیقات خود را انجام دهید چون استفاده از این اپ ها راحت است ولی ممکن است برخی عملکرد خوبی نداشته باشند. مدل هایی که ما در بازرگانی نوروزی ارائه می دهیم از اپلیکیشن IPC360 Home استفاده می کنند که با ثبت ایمیل قابل استفاده است.

مزایای استفاده از مانیتور یا پیجر کودک چیست؟ 

اکثر والدینی که تجربه ی استفاده از مانیتور و پیجر کودک را داشته اند، به شما می گویند که این وسیله برای آن ها بسیار کارآمد است و باعث احساس آسایش زیادی در آن ها شده. ما با والدین تماس گرفتیم تا برخی از دیدگاه ها را با شما به اشتراک بگذاریم.


آسایش و اطمینان
خانم سپیده فلاح، مادری که برای اولین بار از زمان تولد پسر نوپایش از مانیتور کودک استفاده کرده ، گفت که بیش از همه، مانیتور باعث آرامش و کاهش اضطراب او شده است. مانیتورش به او اجازه دهد دمای اتاق پسرش را چک کند و همیشه بتواند ببیند در اتاق او چه می‌گذرد. او می‌گوید: «این فکر من را آرام می کند که اگر کسی وارد اتاق فرزندم شود، من متوجه آن می شوم. این یک فکر وحشتناک است، اما این دنیایی است که ما در آن زندگی می کنیم و باید احتمال ورود دزد یا فرد ناآشنا به خانه را داد.»

نظارت بر بیداری های نیمه شب
کارشناسان توصیه می کند که نوزادان حداقل در شش ماه اول زندگی در اتاق والدین خود - و در گهواره جداگانه - بخوابند چون در 6 ماهه ی اول زندگی نوزاد، احتمال مرگ ناگهانی و خطر خفگی زیاد است.البته ممکن است خوابیدن در یک اتاق همراه نوزاد برای تمامی والدین راه حل ایده آل نباشد چون آموزش خوابیدن در یک اتاق مستقل را برای کودک شما سخت تر می کند.استفاده از مانیتور کودک باعث می‌شود والدین احساس کنند که می‌توانند در نیمه‌شب مراقب کودکشان باشند.

استراحت راحت تر
مانیتور ها به شما این امکان را می دهند در زمان استراحت، مسافرت های کوتاه وقتی کودکتان را پیش فرد مطمئنی گذاشتید و یا سر کار، فرزند خود را مشاهده کنید. خانم فلاح در ادامه صحبت هایش با ما می گوید:« به عنوان یک مادر شاغل، این وسیله بسیار ارزشمند بوده است. شرکت ما به صورت دورکاری است، که به من این امکان را می‌دهد که پسرم را در حالی که در محل بازی‌اش است یا می‌خوابد تماشا کنم و در عین حال کارهایم را انجام می‌دهم.»
ما در بازرگانی نوروزی پیجر و مانیتور های برند کیکابو را ارائه می دهیم که امکانات بسیار کارآمدی به شما ارائه می دهند. اگر برای انتخاب بهترین مدل پیجر نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید:

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد