برای نوزاد کادو چی بخرم؟ ( 20 ایده خرید کادو برای نوزاد 1402)

برای نوزاد کادو چی بخرم؟ ( 20 ایده خرید کادو برای نوزاد 1402)

کادوی چشم روشنی برای نوزاد یکی از خوشحال کننده ترین کادو هاییست که می توانید خریداری کنید. هدیه برای نوزاد تازه متولد شده، می تواند یک وسیله ی کاربردی یا یادگاری باشد و با این کار به والدین نشان می دهید که چقدر برای شروع مرحله جدید زندگی شان هیجان زده هستید.
لوازم بسیار متنوعی وجود دارد که می توانید به عنوان کادوی نوزاد خریداری کنید و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بهترین گزینه را انتخاب کنید. ما در بازرگانی نوروزی با والدین مشورت کردیم که از نظر آن ها بهترین و کاربردی ترین هدیه برای نوزاد تازه متولد شده چیست. برای مقایسه این لوازم، طراحی، سهولت تمیز کردن، مواد، ارزش و ایمنی اسباب‌بازی را در نظر گرفتیم تا بهترین گزینه را برای هدیه چشم روشنی نوزاد انتخاب کنید. 

1- ست نوزادی

پوست حساس نوزاد سزاوار بهترین جنس پارچه است و برای ست های نوزادی بهتر است ستی خریداری کنید که باعث ایجاد حساسیت نشود. ست های نوزادی استفاده ی زیادی دارند و می توانند تبدیل به کاربردی ترین هدیه ی نوزاد بشوند. 

2- جوراب و پاپوش نوزاد

هیچ کس سردی پا را دوست ندارد، به خصوص نوزاد تازه متولد شده! برای گرم نگه داشتن پاهای نوزاد جوراب یا پاپوش زیبا هدیه دهید. جوراب برای تمام فصول سال ضروری است و والدین به جفت های زیادی نیاز دارند زیرا این جوراب های کوچک خیلی سریع گم می شوند.

3- دستکش نوزاد

نوزادان با ناخن های بلند متولد می شوند و چون کنترلی در حرکت دست هایشان ندارند ممکن است صورت خود را با ناخن خراش دهند. خرید دستکش در ماه های ابتدایی تولد کمک می کند دست نوزاد گرم بماند و هم با خراشیدن صورت، خود را به گریه نندازد!

4- انواع پیشبند نوزاد

پیشبند یکی از کاربردی ترین هدایاییست که میتوانید برای نوزاد هدیه بگیرید چون والدین به تعداد زیادی از آن ها نیاز خواهند داشت.  پیشبند های نوزادی جلوی خیس شدن لباس نوزاد از بزاق دهان را میگیرد و لباس آن ها را خشک نگه میدارد. همچنین پیشبند های سیلیکونی جیب دار برای زمانی که کودک شروع به خوردن غذای کمکی کرد، بسیار مناسب هستند.

5- لوازم حمام نوزاد ( کلاه حمام، لیف نرم ، لوسیون و .. )

این هدیه هم برای نوزاد و هم برای والدین به شدت کاربردی است. شما میتوانید حوله های کلاه دار نوزادی، لیف نرم عروسکی، کلاه حمام، لوسیون مرطوب کننده بعد از حمام را در لیست هدیه چشم روشنی نوزاد بگنجانید و مطمئن باشید که والدین از دیدن این هدایا خوشحال می شوند. 

6- وان حمام

  نوزادان تا زمان افتادن ناف، با حوله خیس حمام می شوند تا زخم بند ناف عفونت نکند ولی بعد یک ماه، برای حمام از وان استفاده می کنند و شما میتوانید یک وام حمام بامزه برای نوزاد هدیه بگیرید.

7- دندانگیر نوزاد ( دندونی)

یکی از هدیه های آینده نگرانه است که استفاده های زیادی خواهد داشت. نوزادان از 6 ماهگی شروع به دندان در آوردن میکنند و استفاده از دندانگیر به کنترل خارش و التهاب لثه شان کمک می کند. 

8- پتوی نوزادی

هر نوزادی به یک پتوی خاص نیاز دارد و پتوهایی که با پارچه های بسیار نرم و طرح های بامزه ساخته شده اند، هدیه مناسبی برای نوزاد هستند.

9- اسباب بازی

اسباب بازی نوزاد لازم است ایمن باشد یعنی قطعه ی ریزی نداشته باشد که وارد حلق او شود. شما میتوانید برای هدیه جقجقه ، اسباب بازی های نرم سیلیکونی، بلوک ها و مکعب ها ، حویانات و توپ و ... بخرید که در مهد کودک هم قابل استفاده هستند. از این گذشته، کودک هرچقدر اسباب بازی داشته باشد باز هم کم است! 

10- پستانک خوب

پستانک ها هدیه مناسبی برای نوزادان هستند و حداقل تا 6 ماهگی قابل استفاده اند. این هدیه برای والدین آسودگی خاطر را به همراه دارد چون پستانک ها هم خیلی سریع کثیف یا گم می شوند! زمان خرید پستانک برای هدیه حتما به سن نوزاد توجه داشته باشید و بر اساس آن، سایز پستانک ایده آل را خریداری کنید.

11- ست قنداق نوزاد

قنداق ها گزینه ای امن و راحت برای گرم نگه داشتن نوزاد در هنگام خواب هستند. مادر و پدر می توانند نوزاد خود را با قنداق محکم ببندند تا احساس رحم مادر را تقلید کنند. بعلاوه قنداق به نوزادان کمک می کند تا راحت تر بخوابند و احساس امنیت کنند.

12- لوسیون نوزاد

اگر یک وسیله کودک وجود داشته باشد که والدین یک نوزاد از آن زیاد استفاده کنند، آن پوشک و لوسیون بعد از پوشک نوزاد است. این لوسیون کمک می کند تا پوست حساس نوزاد بر اثر رطوبت داخل پوشک ملتهب نشود و هدیه ای کاربردی برای نوزاد به حساب می آید. 

13- پازل اسم و حروف الفبا

پازلی را در نظر بگیرید که به عنوان دکور اتاق کودک منحصر به فرد هم قابل استفاده باشد و هم با بزرگ شدن نوزاد، بتواند با آن بازی کندو پازل های چوبی میتوانند گزینه ی خوبی باشند. 

14- آلبوم عکس

والدین همیشه عکس های بسیاری از نوزاد خود میگیرند و حتی در عصر دیجیتال هم آلبوم طرفداران خاص خود را دارد. میتوانید برای هدیه یک آلبوم همراه با تعدادی عکس از نوزاد تهیه کنید و مطمئن باشید که والدین از دیدن هدیه ی شما خوشحال خواهند شد!

15- دسته گل

لازم نیست هدیه نوزاد تازه متولد شده مستقیماً با والدین یا نوزاد جدید مرتبط باشد. هدیه دادن یک دسته گل زیبا به والدین ، نقطه روشنی در روز آنها خواهد بود و رنگ و بوی تازه ای به خانه آنها می بخشد.این یک راه عالی است که به آنها بفهمانید که به آنها فکر می کنید و در کنار آنها هستید.

16- کتاب داستان 

داستان‌های قبل از خواب چیزی است که جزو خاطرات همیشگی والدین و کودک می شود. آن‌ها از خواندن کتاب‌های خاص هر شب قبل از خواب برای بچه‌هایشان خاطرات خوبی خواهند داشت. شما میتوانید برای هدیه ی نوزاد، کتاب داستان های کوتاه خریداری کنید و در ساخت این خاطرات، شریک باشید.

17- کاور شیردهی 

این هدیه برای مادران بسیار خوشایند خواهد بود چون باعث آسودگی بیشتر زمان شیر دادن می شود. کاورشیردهی، پارچه ی بزرگی ست که مادر آن را مثل پانچو می پوشد و بدون اینکه صحنه ی شیر دادن مشخص شود، به نوزاد خود شیر می دهد. 

18- میز تعویض پوشک ( زیر انداز تعویض پوشک)

تمامی وسایلی که مرتبط با پوشک نوزاد باشند، استفاده ی زیادی خواهند داشت. خرید میز تعویض پوشک یا زیر انداز ضد آب هم برای والدین هم برای نوزاد بسیار پر کاربرد است و هدیه ی خوبی محسوب می شود. 

19- شیشه شیر یا لیوان دسته دار

نوزاد چه از شیر مادر تغذیه شود و چه شیرخشک، از شیشه شیر استفاده ی زیادی خواهد داشت. شما میتوانید در لیست هدیه چشم روشنی نوزاد، شیشه شیر را هم اضافه کنید؛ همچنین ملزومات شیشه شیر مثل آبچکان و برس شستشو هم به کامل شدن این هدیه کمک می کنند. 

20- ست مراقبتی ( ست ناخن گیر و مانیکور نوزاد) 

ناخن های نوزاد رشد سریعی دارند و مراقبت و کوتاه کردن آن ها بسیار مهم است. ست مانیکور نوزاد هدیه ی کاربردی محسوب می شود. بهتر است هنگام خرید، ستی را انتخاب کنید که دسته ارگونومیک داشته باشد و استفاده ی آن برای والدین راحت باشد. 

هدیه برای نوزاد دختر چی بخرم؟ 

هدایای چشم روشنی که برای نوزادان می خرید، برای دختر و پسر یکسان هستند و شما می توانید رنگ و مدل را بر اساس جنسیت نوزاد انتخاب کنید. می توانید برای نوزادان دختر ، از بین رنگ های دخترانه و طرح های گلدار یا پرنسسی انتخاب کنید همچنین گیره مو و هد بند نوزادی هم برای هدیه ی چشم روشنی می توانند مناسب باشند. 

هدیه برای نوزاد پسر چی بخرم؟ 

هدایای چشم روشنی که برای نوزاد میخرید، برای دختر و پسر یکسان هستند و شما می توانید برای نوزادان پسر،  از بین رنگ های پسرانه و طرح های ماشینی انتخاب کنید. همچنین خرید ماشین اسباب بازی هم میتواند گزینه ی خوبی برای هدیه باشد. 

هنگام خرید هدیه برای نوزاد، به چه نکاتی توجه کنیم؟

محدوده سنی: هنگامی که برای خرید یک هدیه برای نوزاد تازه متولد شده هستید، سن کودک را در نظر داشته باشید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه محصولی برای خرید مناسب است. آیا به دنبال هدیه ای هستید که از روز اول قابل استفاده باشد یا به دنبال هدیه ای هستید که بتوان آن را برای سال های آینده نگه داشت؟ هنگامی که محدوده سنی مورد نظر خود را مشخص کردید، انتخاب هدیه راحت تر خواهد بود.
کاربردی بودن: در طول آن ماه های ابتدایی تولد نوزاد، والدین هدیه های زیادی دریافت می کنند، اما گاهی اوقات این اقلام تا چند ماه بعد مورد استفاده قرار نمی گیرند. والدین از هدایایی که می توانند از روز تولد نوزاد مفید باشند، قدردانی می کنند. اگر هنگام خرید هدیه چشم روشنی برای نوزاد، کاربردی بودن را هم در نظر بگیرید حتما والدین هم بسیار خرسند خواهند بود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد