همه چیز در مورد شیردوش + راهنمای استفاده صحیح از شیردوش

همه چیز در مورد شیردوش + راهنمای استفاده صحیح از شیردوش

اگر به نوزاد خود شیر می دهید ، حتما می دانید که در مواقعی وجود شیردوش یکی از کاربردی ترین وسایلی است که می توانید از آن استفاده کنید. استفاده از پمپ سینه راه خوبی برای ارائه مزایای شیر مادر در مواقعی است که مجبور هستید از کودک خود دور باشید، یا زمانی که نمی توانید مستقیماً از سینه به نوزاد خود شیر بدهید (مثلاً کودک شما نارس به دنیا آمده و مسائل دیگر). 
شیردوش ها دستگاه‌هایی پزشکی هستند که زیر نظر سازمان غذا و داروی هر کشور تنظیم می‌شوند. آنها را می توان برای حفظ یا افزایش عرضه شیر مادر، از بین بردن تورم سینه ها و مجاری سینه، یا بیرون کشیدن نوک سینه های صاف و ... استفاده کرد تا نوزاد بتواند راحت تر شیر مادر بخورد.
شیردوش ها شامل سه بخش کلی هستند: یک محافظ روی پستان مادر قرار میگیرد، پمپ شیر را پمپ می کند و یک مخزن که شیر دوشیده شده در آن ذخیره می شود.

چند مدل شیر دوش وجود دارد؟

شیردوش ها به دو دسته ی کلی شیردوش دستی و شیردوش برقی تقسیم می شوند.
شیر دوش دستی نیازی به برق ندارد. اگر نیازی به شیر دوشیدن مداوم ندارید، یا اگر به مقدار کمی شیر در هر مرحله نیاز دارید، این مدل می تواند انتخاب خوبی باشد. یکی از مدل های شیر دوش دستی که توسط ما در بازرگانی نوروزی ارائه می شود، شیردوش دستی کیکابو مدل Elsie است که قدرت مکش آن نیز قابلیت تنظیم دارد و شیر مستقیما وارد شیشه شیر کوچک شیردوش می شود.شیردوش های برقی از باتری یا برق استفاده می کنند. آن ها می توانند تک پمپ یا دوقلو باشند.شیر دوش های دو قلو سریع تر کار میکنند  و اگر نیاز به حجم بیشتری از شیر در زمان محدود دارید مناسب است. این مدل بیشتر برای مادران شاغل مناسب است که می خواهند حجم بیشتری از شیر خود را برای نوزادشان ذخیره کنند.


چه مدل شیر دوش بخرم؟

زمان خرید شیردوش، نیاز های خود را در نظر بگیرید. اگر از شیردوش فقط در خانه استفاده می کنید، شیردوش های دستی انتخاب مناسبی هستند. اما اگرشاغل و دنبال راحتی بیشتر هستید، ممکن است بخواهید شیردوش برقی که حمل آن آسان است و با باتری کار می‌کند برای شما مناسب باشد.
شیردوشی را انتخاب کنید که دارای کنترل های آسان برای استفاده باشد.انتخاب پمپ سینه مناسب لازم نیست سخت باشد. فقط کمی وقت بگذارید تا نیازهای خود را کامل بررسی کنید و پمپ مناسبی برای خود و کودکتان پیدا کنید!

چطور به درستی از شیردوش استفاده کنم؟

هنگامی که از شیردوش برقی استفاده می کنید، مهم است که مطمئن شوید تنظیمات برای دوشیدن شیر درست هستند. اگر مکش شیردوش بیش از حد بالا تنظیم شود، می تواند باعث ناراحتی شما شود. اگر تنظیمات مکش خیلی کم باشد، به اندازه ای که باید، شیر دریافت نمی کنید. بنابراین، چگونه تنظیمات مناسب را پیدا می کنید؟ نکات زیر به شما کمک می کنند:
با درصد مکش کم شروع کنید و در صورت نیاز آن را افزایش دهید.
اطمینان حاصل کنید که پمپ برای استفاده راحت است. هنگام پمپاژ نباید درد یا ناراحتی احساس کنید.
اگر جریان شیر کند است، سرعت ویا قدرت شیردوش را افزایش دهید.
اگر شروع به احساس ناراحتی کردید یا جریان شیر شما متوقف شد، سرعت را کاهش دهید.
تا زمانی که تنظیماتی را که برای شما مناسب تر است را بیابید، روش های مختلف را تست کنید.
استرس نداشته باشید و نفس عمیق بکشید!
آرام شدن و کشیدن نفس های عمیق ممکن است به نظر تاثیری بر تولید شیر نداشته باشد، اما در واقع می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. هنگامی که مادر استرس دارد، بدن او با ترشح هورمون کورتیزول پاسخ می دهد. کورتیزول می‌تواند جریان شیر را کند تر کند. بنابراین، مهم است که قبل از شروع شیر دوشیدن، چند نفس عمیق بکشید و استراحت کنید. این کمک می کند تا شیر راحت تر جریان یابد و سطح استرس را کاهش پیدا کند. علاوه بر این، شیردوشیدن در یک محیط آرام نیز می تواند به افزایش تولید شیر کمک کند. برای شیردهی سالم، مایعات زیادی بنوشید و از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید. با کمی آزمون و خطا، روال پمپاژ مناسبی را برای خود و کودکتان پیدا خواهید کرد!
اگر برای خرید شیردوش تجربیاتی دارید که می تواند به بقیه ی مادران کمک کند، می توانید در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید!

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد