تخت نوزاد کنار مادر چیست؟ و چرا آن را بخرم؟

تخت نوزاد کنار مادر چیست؟ و چرا آن را بخرم؟

تخت کنار مادر یک انتخاب محبوب برای والدین است زیرا به نوزاد شما اجازه می دهد در تخت خودش بخوابد و همچنین به شما این راحتی را می دهد که آنها را درست در کنار خود داشته باشید. اما با توجه به هشدارهای زیادی که در مورد اهمیت امنیت خواب نوزاد می شنویم، آیا استفاده از تخت های خواب در کنار من بی خطر است؟
برای اینکه خیالتان راحت شود و بتوانید تصمیم درستی بگیرید، در این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد تخت کنار مادر بدانید توضیح می دهیم. 

تخت کنار مادر چیست؟

تخت نوزاد کنار مادر یا تخت خواب مشترک ، تخت های نوزادی هستند که به کناره تخت والدین متصل می شوند. آنها پایه مخصوص خود را دارند و معمولاً می توان ارتفاع آنها را طوری تنظیم کرد که با تخت والدین هم سطح باشند. به طور معمول، آنها سه یا یک دیواره متحرک دارند که می توان آنها را پایین آورد. سمت باز رو به تخت والدین است و هیچ مانعی بین تخت نوزاد و تخت والدین ایجاد نمی کند.

چرا تخت کنار مادر بخرم؟ تخت کنار مادر چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین دلایلی که برخی از والدین تخت کنار مادر را انتخاب می کنند راحتی است. اگر نوزاد در شب از خواب بیدار شود، والدین می توانند بدون نیاز به بلند شدن از رختخواب، به سرعت و به راحتی به او شیر بدهند. این می تواند زمان بیداری کودک و والدین را به حداقل برساند و به هر دو امکان می دهد سریعتر به خواب بروند.
یکی دیگر از دلایل مهمی که برخی از والدین برای تخت نوزاد کنار مادر انتخاب می‌کنند این است که می‌خواهند راحتی و آرامش خاطر بیشتری برای خواب نوزادشان داشته باشند. خوابیدن با نوزاد در یک تخت توصیه نمی شود زیرا می تواند او را در معرض خطر مرگ ناگهانی و خفگی قرار دهد. داشتن تخت کنار مادر به شما این امکان را می دهد که یک تخت جداگانه برای کودک خود داشته باشید، اما در هفته ها و ماه های اولیه زندگی آنها را تا حد امکان به خود نزدیک کنید و در یک اتاق بخوابید.
تخت های نوزاد کنار مادر در صورت استفاده صحیح ایمن هستند و قرار دادن نوزاد در تخت خودش در اتاق شما امن ترین راه برای خوابیدن است.
تخت نوزاد کنار مادر چیست؟ و چرا آن را بخرم؟

نحوه استفاده ایمن از تخت کنار مادر چگونه است؟

هر مارک و مدل تخت کنار مادر منحصر به فرد است و هر کدام به روش خاص خود نصب می شوند. اما برای تمامی تخت های کنار مادر باید سه  نکته ی زیر را رعایت کنید تا نوزاد شما تخت خواب ایمن تری داشته باشد:

1- تخت نوزاد کنار مادر را دقیقاً همانطور که کاتالوگ تخت توضیح داده است نصب کنید: هر وسیله سیسمونی کودک در صورت عدم استفاده صحیح می تواند خطرناک باشد. اغلب می‌توانید ویدیوهای مفیدی را به صورت آنلاین پیدا کنید که نشان می‌دهد چگونه آنها را نصب کنید و مطمئن شوید که فقط ویدیوهای معتبر مانند ویدیوهای ساخته شده توسط سازنده را تماشا می‌کنید.
2- اطمینان حاصل کنید که هیچ فاصله ای بین تخت مادر و تخت شما وجود ندارد. نوزادان در تخت خود حرکت می کنند و غلت می زنند. اگر بین تخت نوزاد و تخت شما فاصله ای وجود داشته باشد، کودک شما می تواند داخل آن بغلتد، گیر بیوفتد و در خطر خفگی قرار گیرد. اگر نمی توانید تخت را بدون وجود شکاف بچینید، از آن مدل استفاده نکنید.

3- اگر نمی‌توانید تخت کنار تخت را به‌درستی بچینید، از آن استفاده نکنید. تخت های نوزاد کنار مادر فقط در صورت استفاده ی صحیح بی‌خطر هستند و اگر نمی‌توانید با خیال راحت تخت کنار من را نصب کنید، وسوسه ی استفاده از آن را فراموش کنید. 

زمان خرید تخت کنار مادر به چه نکاتی توجه کنم؟ 

 هنگام انتخاب تخت نوزاد کنار مادر ، باید از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:
دستورالعمل های واضحی در مورد نحوه نصب آن دارد
به درستی با چارچوب تخت شما مطابقت دارد
قابل تنظیم به همان ارتفاع تخت شماست
دارای یک دیوار کشویی و متحرک است که استفاده از آن آسان است 
دارای تشک صاف و محکم است که به راحتی برای تمیز کردن جدا می شود و روکش آن ضد آب است
کیفیت و پایداری خوبی دارد و لق نمی زند. 
اگر از صحت این فاکتور ها در تخت نوزادی که قصد خریدش را دارید مطمئن نیستید، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید که برای انتخاب بهترین تخت کنار مادر شما را همراهی کنند.
برای ارتباط با ما کلیک کنید

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد